Stručno usavršavanje na temu „Rana stimulacija osjetila – senzorna integracija“

Naša stručna suradnica – edukatorica rehabilitatorica započela je sudjelovanje u edukaciji „Rana stimulacija osjetila – senzorna integracija“. Edukacija se sastoji od 7 modula, a provodi ju Stručno-razvojni centar Dječjeg vrtića „Gajnice“. Zbog epidemioloških prilika edukacija se provodi online putem.

Kroz edukaciju će se sudionicima prezentirati razlozi implementacije teorije senzorne integracije u kurikulum vrtića. Senzorna integracija jedan je od teorijskih modela koji se bavi proučavanjem učenja i ponašanja. Kroz teorijsku osnovu senzorne integracije osvijestit će se važnost svjesne i nesvjesne obrade senzornih informacija kao ključnih za razvoj adaptivnih reakcija i socijalne prilagodbe djeteta te prepoznati i razumjeti neadekvatnu senzornu obradu koja upućuje na disfunkciju senzorne integracije i zahtijeva individualizirano prilagođenu okolinu.

Kroz module sudionici će pored poznatih osjetila upoznati važnost „temeljnih“ (taktilno, vestibularno i proprioceptivno osjetilo) o kojima se manje zna i nepravedno su zapostavljena u odgojno – obrazovnoj praksi. Steći će znanja o tome kako rana stimulacija „temeljnih“ osjetila utječe na proces učenja. Istaknut će se važnost oblikovanja materijalne sredine koja nudi podražaje koji potiču dijete na unutarnji poriv «činiti» pri čemu dijete samo stimulira svoj mozak i doprinosi vlastitom razvoju. Uloga odraslog u tom procesu je promišljeno su-konstruiranje obogaćenog okruženja, pružanje pomoći i podrške djetetu.

Također, sudionicima će imati prilike upoznati i suvremene spoznaje iz područja neuroznanosti koje su važne za razumijevanje procesa učenja. Osjeti dodira djeci rane dobi važni su za emocionalni razvoj, tj. stvaranje osjećaja privrženosti i sigurnosti. Zajedno s vestibularnim osjetima i osjetima propriocepcije pomažu im za organizaciju svakodnevnih aktivnosti. Stimulacija „temeljnih“ osjetila stvara bazu za cjeloživotno učenje. Kroz igru i aktivnost dijete izvodi adaptivne reakcije i na taj način samo doprinosi vlastitom razvoju.

Multisenzoričnost je pedagoški imperativ današnjice koji govori u prilog kvaliteti okruženja za učenje predškolske ustanove kao i profesionalaca koji u njoj djeluju.

Senzorna integracija ističe značaj rane stimulacije osjetila za proces učenja. Kompatibilna je suvremenim teorijama učenja jer doživljava dijete kao aktivnog sukonstruktora procesa učenja i razvoja. Taj proces će se u edukaciji osvješćivati kroz primjere dobre prakse odgoja djece rane i predškolske dobi, a prezentirat će se i primjeri holističkog pristupa u radu u odgojnim skupinama posebnog cjelodnevnog programa rane stimulacije osjetila te ranog učenja stranog jezika (engleski i njemački jezik).

Poznati stručnjaci iz prakse predstavit će vlastite pristupe u radu koje su razvili na temeljima različitih znanstvenih disciplina, a koje su kompatibilne s teorijom i praksom senzorne integracije.

Edukacija se provodi u svrhu jačanja kompetencija stručnih suradnika i unaprjeđenja usluga DV Konavle u radu s djecom rane i predškolske dobi, a posebno s djecom s teškoćama u razvoju.

 

Edukacije i razvoj posebnih programaKutak edukacijskog rehabilitatora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *